تبلیغات
تاپ باكس ایکس باکس من و تو مای باکس فور باكس ثامن باکس پارسیان باکس ای باكس آرامش جنسی - ازدواج موقت
 
درباره وبلاگ


سلام
در جامعه ما درصدی از مشكلات بین زوجها بر سر مشكلات جنسی است كه به دلیل آگاه نبودن آنها با رابطه درست جنسی است. من در اینجا تصمیم به حل این مشكل به كمك شما دارم. پس از شما تقاضا دارم مطالب را خوانده نظر بدهید و اگر سوالی دارید درج كنید.
با تشكر داداش كوچیك شما احسان قدیمی

مدیر وبلاگ : احسان قدیمی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد وبلاگ و مطالب آن چیست؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
------------------------------
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس
----------وب سایت سرگرمی -------------- ------------------------------
آرامش جنسی
مشكلات جنسی عیب نیست بلكه بیماری است. بیماریكه قابل درمان است.
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 20 اسفند 1390 :: نویسنده : احسان قدیمی

ازدواج موقت کاری کاملا شرعی بوده و هیچ ضرری ندارد ولی اگر با احکام آن توجه شود.

ازدواج موقت میتواند جلوی فساد را گرفته و باعث رفع نیاز طرفها میشود فقط فرق ان با دائم این است که مدتی مشخص میشود که بعد از گذشت آن مدت مرد و زن بر هم حرام میشوند در ادامه میخواهم نگاهی به زنهای بدون سرپرست بیاندازم که نمیتوانند به علتی برخی مسائل تن به ازدواج موفت بدهند.....

ازدواج موقت میتواند جلوی فساد را گرفته و باعث رفع نیاز طرفها میشود فقط فرق ان با دائم این است که مدتی مشخص میشود که بعد از گذشت آن مدت مرد و زن بر هم حرام میشوند در ادامه میخواهم نگاهی به زنهای بدون سرپرست بیاندازم که نمیتوانند به علتی برخی مسائل تن به ازدواج موفت بدهند

درجامعه ما کم نیستند زنان بی سرپرستی که به علت طلاق یا فوت همسر از داشتن شوهر محرومند. در این میان بسیار اندکند زنانی که به هر دلیل دغدغه ی معیشت ندارند، ولی قریب به اتفاق این زنان از محرومیتی مضاعف رنج می برند؛ یعنی هم از جهات عاطفی و تأمین غرایز جنسی محرومند و هم بعضاً به دلیل شرایط سخت اقتصادی از تأمین ضرورت های اولیه ی زندگی نظیر غذا، پوشاک و مسکن عاجز می مانند.

اگر از آنان درباره ی ازدواج موقت سؤال کنی، نهایت تنفر خود را از این مساله با زبان ابراز خواهند کرد ولی چون از زبان بگذری و وارد وادی دل شوی، خواهی دید که به ازدواج موقت براساس عقل سلیم به عنوان یک جانشین مناسب، بیش از همه معتقدند و در دل با خود می گویند: ای کاش جامعه به این اکسیر به چشم بد نمی نگریست و ای کاش یک زن بدون سرپرست می توانست برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و در یک انتخاب آزاد از میان مردان یا پسرانی که به او اظهار رغبت می کنند، یکی از شایسته ترین آنان را به عنوان پناه عاطفی خود برگزیند و بر زخم های تنهایی خویش مرهم بگذارد و از امکان مشروع و معقولی که خدا ورسول در اختیار او قرار داده است، استفاده کند وجوانی خود را لابه لای پاره ای تعصبات و توهّمات پایمال نکند.

 و سپس چند حدیث:

امام علی علیه اسلام می فرماید:  

 

مـتـعه یا عقد موقت رحمتى است که خدا بوسیله آن بر بندگان خود رحم کرد و اگر نهى عمر از آن نبود, به تحقیق جز انسان هاى بدبختت و سیه روز کسى زنا نمى کرد...

 

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند :

 

دو نفری که ازدواج موقت می نمایند هنگامی که با هم صحبت می کنند ، کلام آنها تسبیح خداوند است و هنگامی که دست همدیگر را گرفتند ، گناهانشان از میان انگشتانشان فرو می ریزد . هنگامی که یکی از آنان دیگری را می بوسد ، خداوند برای هر بوسه ، ثواب یک حج و عمره را می دهد و هنگامی که از هم جدا می شوند خداوند برای هردوی آنان به هر لذت و شهوتی که برده اند ، حسنه ای به بزرگی کوههای بسیار بلند در نامه عملشان می نویسد و هنگامی که بلند شده و غسل کردند ، خداوند گناهان آنها را می بخشد و آبی بر مویی از موهایشان مرور نمی کند ، مگر اینکه خداوند برای هر یک از آنها ده ثواب نوشته و ده گناه محو کرده و ده درجه بالا می برد . پس پیامبر (ص) فرمودند : و برای هرکسی که پیوند بین آنها را ایجاد کرده باشد ، همین ثواب ها خواهد بود . و در ادامه فرمودند یک درهم ( خرج برای ) متعه ، از هزار درهمی که در راه خدا خرج شود برتر است ، به خدا سوگند که متعه برتر است و آن چیزی است که قرآن درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است .

لثانی اللخبار  ج1  ص 244

.

همچنین در حدیثی از امام باقر (ع) نقل شده که از حضرت سوال کردند :

 آیا بر کسی که ازدواج موقت میکند ثوابی هم می دهند ؟ و آن حضرت در پاسخ فرمودند :

هر گاه کسی به خاطر رضایت خدا و مخالفت با تحریم کننده آن . زنی را به عقد موقت خود درآورد . به خاطر هر کلمه ای که با آن زن سخن بگوید . برایش حسنه نوشته می شود . دستش را به سوی او دراز نمی کند مگر اینکه خداوند به خاطر آن ثوابی برای او ثبت می کند . واگر به او نزدیک شد خداوند به میمنت آن . گناهی از او می بخشد . پس اگر غسل جنابت نمود . به عدد موهای بدنش که آب غسل از روی آن جریان پیدا می کند خداوند . گناه از او می بخشد .

راوی با تعجب می پرسد : به تعداد موها؟؟؟

حضرت فرمودند : بله به تعداد موها.

آیت الله مکارم شیرازی و ازدواج موقت

 

آیت الله مکارم شیرازی پیرامون ازدواج موقت می نویسند: این موضوع مخصوصاً در عصر ما که سن ازدواج بر اثر طولانی شدن دورة تحصیلی و مسائل پیچیدة اجتماعی بالا رفته، و کمتر جوانی می‌تواند در سنین پایین یعنی در داغ ترین دوران غریزة جنسی اقدام به ازدواج کند شکل حادتری به خود گرفته است با این وضع چه باید کرد؟

آیا باید مردم را به سرکوب کردن این غریزه ( همانند رهبان‌ها و راهبه‌ها ) تشویق نمود؟ یا اینکه آنها را در برابر بی بند و باری جنسی آزاد گذاشت ، و همان صحنه‌های زننده و ننگین کنونی را مجاز دانست؟ و یا اینکه راه سومی را در پیش بگیریم که نه مشکلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه بی بند وباری جنسی را؟ خلاصه اینکه « ازدواج دائم» نه در گذشته و نه در امروز به تنهائی جوابگوی نیازمندی‌های جنسی همه طبقات مردم نبوده و نیست ،‌و ما بر سر دو راهی قرار داریم یا باید «فحشا» را مجاز بدانیم و یا طرح ازدواج موقت را بپذیریم، معلوم نیست آنها که با ازدواج موقت و فحشا مخالفند چه جوابی برای این سؤال فکر کرده اند؟!

طرح ازدواج موقت ، نه شرائط سنگین ازدواج دائم را دارد که با عدم تمکن مالی با اشتغالات تحصیلی و مانند آن نسازد و نه زیانهای فجایع جنسی و فحشا را در بردارد.تفسیر نمونه ج 3 ص 341





نوع مطلب : رابطه ازدواج با رابطه جنسی، 
برچسب ها : ازدواج، ازدواج موقت،